Is zakelijk autodelen de moeite waard?
Bijna alle Duitse bedrijven hebben een of ander wagenpark. fleetster wil analyseren hoe autodelen het wagenparkgebruik kan beïnvloeden op basis van gegevens van de afgelopen 10 jaar.
fleetster stelt onderzoek samen op basis van gegevens van de afgelopen 10 jaar
fleetster is nu meer dan 10 jaar actief in de Vlootbeheer - en Autodelen -In de loop der jaren hebben meer dan 50.000 gebruikers wereldwijd een groot aantal interessante gegevenssets verzameld.
Deze datasets worden nu verwerkt en geanalyseerd - ook tegen de achtergrond van de invloed van de pandemie van het coronavirus. fleetster hoopt inzicht te krijgen in de ontwikkeling van vloten in Duitsland en de rest van de wereld en conclusies te kunnen trekken voor de strategische oriëntatie.
Als het onderwerp je interessant lijkt, registreer je dan via de onderstaande link en we zullen je graag van de informatie voorzien.
Corporate CarSharing in het bedrijfswagenpark
Autodelen het gebruik van één voertuig door meerdere personen maakt al lang deel uit van het stedelijke landschap van middelgrote tot grote steden wereldwijd. Gedeelde voertuigen zijn te zien langs de kant van de weg, die decentraal kunnen worden geopend via een smartphone-app en een zeer individuele mobiliteitsdienst bieden.
Carpoolen wordt ook in veel bedrijven toegepast, omdat veel wagenparkbeheerders de voordelen zien van het delen van een bedrijfsauto door meerdere werknemers: een hogere bezettingsgraad en dus lagere kosten. Maar in hoeverre wordt het wagenpark echt beter benut? En hoe hoog zijn de kosten die ik als bedrijf kan besparen?
Dit is wat fleetster probeert te beantwoorden met haar onderzoek. We analyseren vlootinformatie van de afgelopen 10 jaar en analyseren de bezettingsgraad.
De veronderstelling: autodelen helpt het wagenparkgebruik te verbeteren
Bedrijfsauto's die aan werknemers zijn toegewezen, hebben lange perioden van stilstand waarin ze niet worden verplaatst. Als we uitgaan van een normale werkdag voor een werknemer die gemiddeld één klantafspraak per dag buiten kantoor heeft, komen we uit op een maximaal gebruik van 4 uur per dag (2x1 uur van en naar het werk; 2x1 uur van en naar klantafspraken). Omgekeerd betekent dit dat in een conventionele werkdag van 8 uur 50% van het gebruikspotentieel van het voertuig verloren gaat.
Veel bedrijven proberen daarom deze ongebruikte tijd te optimaliseren door een bedrijfsmodel voor autodelen aan te bieden (vaak op basis van software).
Software voor zakelijk autodelen kunnen medewerkers zelf online of via het intranet poolvoertuigen reserveren. Het vorige controlecentrum Vlootbeheer of Reizen de Corporate CarSharing software bespaart tijd en moeite bij het toewijzen van bedrijfsauto's en -voertuigen. Zakelijke en privéritten worden automatisch gefactureerd per gebruik via de salarisadministratie of interne kostenplaatsen. Deze procesoptimalisatie vermindert de tijd die gebruikers en beheerders spenderen.
Zijn er vragen?
Als dat het geval is, neem dan contact op met ons team van wagenparkexperts. We helpen je graag verder en sturen je de voorbereide studie op het juiste moment toe.